Doorgaan
Innovatieve diensten voor uw elektrische Citroën

Alles wat u wilt weten over elektrisch rijden

Elektrisch rijden wordt steeds gewoner, maar roept ook nog steeds veel vragen op. Wat is de beste manier om de accu's op te laden? Wat moet ik doen als ik niet genoeg bereik heb om op mijn bestemming te komen? Citroën Citizen biedt u een reeks diensten en oplossingen om uw onzekerheid over elektrisch rijden weg te nemen en de overstap naar een elektrische auto of plug-in hybride te vergemakkelijken.

 

Kiezen voor Citroën betekent kiezen voor een beetje meer 'zen' in uw leven. Want Citroën maakt dingen graag makkelijk. Zo hebben we onder andere Citroën Citizen ontwikkeld: een compleet pakket diensten en oplossingen voor elk aspect van uw Citroën-ervaring. Vanaf het uitzoeken en aanschaffen van uw nieuwe Citroën tot het dagelijks gebruik van uw auto en het onderhoud eraan.

MYCITROËN

Altijd in verbinding met uw auto

MyCitroën geeft u toegang tot het laadsysteem van uw elektrische of plug-in hybrid Citroën. Zo kunt u via uw telefoon of tablet het laadniveau van het accupakket en het bereik met de huidige accucapaciteit checken. Verder kunt u terwijl de auto nog aan de oplader staat het interieur op afstand verkoelen of voorverwarmen. Ook kunt u met deze app eenvoudig naar een openbaar laadpunt in de buurt zoeken

OPLAADMETHODEN

Thuis opladen

In samenwerking met geselecteerde partners biedt Citroën u de keuze uit verschillende typen thuisladers. 

Op straat of onderweg opladen

eSolutions Charging biedt u een laadoplossing met dekking voor heel Europa: met deze laadpas gekoppeld aan de F2M eSolutions Charging-app kunt u laadsessies afrekenen bij meer dan 300.000 openbare laadpunten in Europa.

TRIP PLANNER

Plan uw ritten vooraf

De functie Trip Planner van MyCitroën biedt u de mogelijkheid uw ritten vooraf te plannen op basis van de beschikbare accucapaciteit. Wanneer die niet toereikend is om uw bestemming te bereiken, worden beschikbare laadstations onderweg aangegeven, met vermelding van de geschatte oplaadtijd. Na het kiezen van de beste optie kunt u de route naar de navigatie-interface van het MyCitroën Drive Plus-systeem in uw auto sturen en bent u klaar om te vertrekken!

POWER SHORTAGE ASSISTANCE

Hulp bij een leeg accupakket

Mocht u onderweg met een leeg accupakket komen te staan, is dat geen reden voor paniek: in dat geval kunt u gewoon Citroën Assistance bellen. Wij zorgen er dan voor dat uw auto ‑ binnen een straal van 50 kilometer ‑ naar het dichtstbijzijnde laadstation wordt gesleept. Zolang de garantie op uw auto nog loopt en met een maximum van twee keer per jaar, zijn daar geen kosten aan verbonden.