Doorgaan
Update uw kaartgegevens

CITROËN NAVIGATIE


Updaten van de kaartgegevens

Update uw kaartgegevens zodat optimaal kan worden geprofiteerd van de functies van het GPS. Als u regelmatig update, dan profiteert u van:
 

  • Optimale routes die worden berekend met gebruik van de nieuwste wegen en doorgevoerde correcties
  • De best mogelijke dekking van de Info Traffic Service
  • Signaleren van actuele bezienswaardigheden op uw route

Vul hier uw Citroën VIN* nummer in

Voer een geldig Citroën VIN in

*VIN= voertuigidentificatienummer. U vindt het op uw kentekenbewijs (17 tekens beginnend met VF7 of VR7...)

LET OP: het downloaden van de software op uw computer en het vervolgens installeren van de software in de auto neemt best veel tijd in beslag; totaal minimaal 1 uur en dat kan oplopen tot 2 uur. Houd er ook rekening mee dat het installeren in de auto dient te gebeuren met een draaiende motor. U kunt de auto dus niet “achterlaten” tijdens de update. Het updaten van software in de auto is op eigen risico en kan kosten met zich meebrengen als het systeem vastloopt, maar uw Citroën-werkplaats kan dit proces natuurlijk uit handen nemen door het bijvoorbeeld uit te voeren tijdens een onderhoudsbeurt.
Wij stellen voor om verbinding te maken met een computer om het navigatiesysteem of de kaartgegevens bij te werken.

Waarom een kaartupdate?

Elk jaar komen er nieuwe wegen bij, worden rijrichtingen gewijzigd, breiden steden hun voetgangersgebied uit en worden straten afgesloten voor het autoverkeer. Deze wijzigingen hebben gevolgen voor de route die door uw navigatiesysteem gekozen zal worden om u naar uw bestemming te leiden.

Optimale routes

Zorg voor een regelmatige kaartupdate van de kaartgegevens van uw navigatiesysteem om te kunnen profiteren van een optimale routebegeleiding. Zo wint u kostbare tijd en maakt u minder kilometers om op de plaats van bestemming te komen.

 

 

Welke update is er voor uw navigatiesysteem?

Navigatiekaart updates zijn te koop bij een Citroën Servicepunt. De benodigde kaart update hangt af van het type navigatie in uw Citroën, dit kan namelijk per model en bouwjaar verschillen.

 

Raadpleeg uw Citroën dealer of de Citroën klantenservice (0800-2487636) voor de beschikbare navigatiekaart updates en prijzen.

 

 

Connect nav en lifetime kaartupdates

Een Citroën met een Connect Nav-systeem met TomTom-kaartsoftware heeft recht op Lifetime kaartupdates, maximaal 2 updates per jaar (indien beschikbaar). Deze navigatiekaart updates zijn gratis bij een onderhoudsbeurt uitgevoerd door uw Citroën Servicepunt.

 

Raadpleeg uw Citroën Servicepunt of de Citroën klantenservice (0800-2487636) voor de beschikbare kaartupdates.

 

 

Gps datum wijzigen

DE STORING DIE WORDT VEROORZAAKT DOOR DE "WEEK NUMBER ROLL OVER" VERHELPEN

Op 6 april 2019 zijn de tellers gereset van de GPS-satellietontvangers die door navigatiesystemen worden gebruikt. Deze reset, die "Week Number Roll Over" wordt genoemd, kan kleine storingen in de werking van uw navigatiesysteem veroorzaken.

Uit onderzoek van onze technici is gebleken dat alleen de systemen MyWay/Connect Nav die in de tussen 2007 en 2015 geproduceerde modellen van Citroën zijn gemonteerd, last kunnen hebben van storingen. Deze storingen blijven beperkt tot de weergave van een verkeerde datum: 2099 in plaats van 2019.

U kunt deze fout gemakkelijk corrigeren door:

  • De datum van het navigatiesysteem handmatig te wijzigen
    (menu SET UP/Datum & tijd instellen)
  • De automatische synchronisatie met de GPS-tijd uit te vinken.