Doorgaan
MY AMI AMI

VANAF € 8.048

  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
AMI
MY AMI ORANGE

VANAF € 8.448

  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
AMI
MY AMI GREY

VANAF € 8.448

  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • FROM 14 YEARS OLD
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
AMI
MY AMI BLUE

VANAF € 8.448

  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
AMI
MY AMI PEPS

VANAF € 9.045

  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • 75 KM ELEKTRISCHE ACTIERADIUS
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • OPLADEN VIA STANDAARD STOPCONTACT
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VAN 0% NAAR 100% IN 4U
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • VANAF 16 JAAR
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
  • MET OF ZONDER RIJBEWIJS
AMI
KIT AMI CARGO

VANAF € 335

Maak uw AMI compleet met de AMI CARGO Kit om eenvoudig dozen en grotere objecten te vervoeren.

 

  • NIEUWE UITRUSTING
  • NIEUWE UITRUSTING
  • NIEUWE UITRUSTING
  • NIEUWE UITRUSTING
  • 200 L LAADCAPACITEIT
  • 200 L LAADCAPACITEIT
  • 200 L LAADCAPACITEIT
  • 200 L LAADCAPACITEIT
  • 140 KG MAXIMAAL LAADGEWICHT
  • 140 KG MAXIMAAL LAADGEWICHT
  • 140 KG MAXIMAAL LAADGEWICHT
  • 140 KG MAXIMAAL LAADGEWICHT
  • OPVOUWBAAR & EENVOUDIG OP TE BERGEN
  • OPVOUWBAAR & EENVOUDIG OP TE BERGEN
  • OPVOUWBAAR & EENVOUDIG OP TE BERGEN
  • OPVOUWBAAR & EENVOUDIG OP TE BERGEN
Bekijk de andere uitvoeringen
DETAILS UITVOERING
AMI 2-ZITTER
DETAILS UITVOERING
OPTIONELE UITRUSTING
DETAILS OPTIEPAKKET

Unieke eigenschappen AMI

Met de Ami zet Citroën haar traditie voort om continu revolutionaire ideeën in de autoindustrie te lanceren. Zoals de originele 2CV in het verleden mobiliteit in een stroomversnelling bracht, ontwikkelde Citroën de AMI om het elektrische tijdperk in een stroomversnelling te brengen.

Ultracompact formaat

Het ultracompacte formaat van de Ami is enorm praktisch bij het in- en uitparkeren van een krappe parkeerplaats. Bovendien neemt hij slechts een halve parkeerplaats in dankzij het formaat van 2,41 m lang, 1,39 m breed en 1,52 m hoog.

Simpel elektrisch

De Ami is praktisch voor al uw dagelijkse ritten dankzij de elektrische actieradius van 75 km (WMTC) en is binnen 4 uur van 0 naar 100% opgeladen via een standaard stopcontact.

Veiliger op 4 wielen

De Ami is veiliger dan een tweewieler dankzij zijn stevige,  stabiele en veilige ontwerp. Bovendien beschikt u over een extra zitplaats voor een passagier.

Belangrijkste redenen voor aankoop

Overal parkeren

Overal parkeren Dankzij de kleine draaicirkel van 7,20 meter is het overal eenvoudig manoeuvreren met de Ami.
Perfect voor in het stadsverkeer en om plezier te hebben met vrienden.

Iconisch vormgegeven & duurzamer

De Ami is perfect als tweede of derde auto voor het gezin.
Hij is duurzamer, stoot geen CO2 uit en rijdt in volledige stilte.

Rijden zonder rijbewijs

Dankzij de maximumsnelheid van 45 km/u mag de Ami in Nederland vanaf 16 jaar met een brommerrijbewijs worden bestuurd.

Compact van buiten, groots van binnen

Onderweg beschikt u over slimme opbergoplossingen
met een laadvolume van 63 L tot 200 L.
 *(wanneer de passagiersstoel als opbergruimte wordt gebruikt)

De Ami is leverbaar in 3 uitrustingsniveaus

MY AMI AMI

Voor € 8.048

 

MY AMI AMI uitrusting

 

 

 

Interieur & infotainment:

  • 2 zitplaatsen naast elkaar
  • Panoramisch glazen dak
  • 1 USB-laadaansluiting

 

Comfort & veiligheid:

  • Verwarming/ventilatie en ontwaseming
  • 63 liter opbergruimte in de beenruimte aan passagierszijde

 

Laadoplossingen:

  • Standaard laadkabel
MY AMI COLOUR

Meeruitrusting t.o.v. AMI AMI

Voor € 8.451

Uitrusting MY AMI Coulour Packs

(meeruitrusting t.o.v. AMI AMI)

 

Exterieurdesign:

  • Sierwieldoppen met kleuraccent (grijs, blauw of oranje)
  • Stickers op zijdeuren en B-stijl

 

Interieur & infotainment

  • Smartphone Station (telefoonhouder)
  • Connect box t.b.v. Smartphone connectie via Buetooth
  • My Ami Play met Citroën Switch

 

Comfort:

  • Opbergvakken in dashboard in de kleur grijs, blauw of oranje
  • Vloermatten met grijze, blauwe of oranje sierstiksel
  • Tassenhaak aan passagierszijde in de kleur grijs, blauw of oranje
  • Opbergnetten in zijdeuren met grijze, blauwe of oranje accenten
  • 1 zwart centraal scheidingsnet
MY AMI PEPS

Meeruitrusting t.o.v. AMI AMI

Voor € 9.048

Uitrusting MY AMI PEPS

(meeruitrusting t.o.v. MY AMI AMI)

 

 

Exterieurdesign:

  • Sierwieldoppen met witte accenten
  • 2 stickers onder de zijruiten
  • 2 stickers rondom de deursluitingen
  • Zwarte rand sierstrip de voorbumper met gele stickers
  • Zwarte bumpers vóór en achter
  • Zwarte spoiler op de achterzijde van het dak
  • Zwarte omlijsting koplampen
  • Wielomlijsting uitgevoerd in matzwart

 

Interieur & Infotainment:

  • Smartphone Station (telefoonhouder)
  • Connect box t.b.v. Smartphone connectie via Buetooth
  • My Ami Play met Citroën Switch

 

Comfort:

  • Opbergvakken in dashboard in de kleur oranje
  • Vloermatten met oranje sierstiksels
  • Tassenhaak aan passagierszijde in de kleur geel
  • Opbergnetten in zijdeuren met oranje accenten

 

 

 

KIT AMI CARGO

Maak uw Ami compleet met de MY AMI CARGO Kit om planken en meubilair eenvoudig te vervoeren.


Meerprijs + € 335

Uitrusting My Ami Cargo Kit

(meeruitrusting t.o.v. My Ami Ami) 

 

Interieur:

  • 1 centrale verdeler
  • 1 laadplatform
  • 1 beschermende cover
  • 1 draagtas

Koop hem online of bij een verkooppunt

Koop uw nieuwe auto in slechts een paar stappen online of vind het dichtstbijzijnde verkooppunt.

1. STEL SAMEN

Stel uw Citroën helemaal naar wens samen.

2. PAS UW CONTRACT AAN
 

Selecteer uw looptijd, kilometers per jaar en eventuele aanvullende verzekeringen.

3. CONTROLEER UW GEGEVENS
 

Controleer of al uw gegevens juist zijn ingevuld. Alles oké? Dan kunt u uw Private Lease contract direct online ondertekenen.

4. DAGEN BEDENKTIJD
 

Nadat u uw contract heeft ondertekend, heeft u nog 14 dagen bedenktijd. U zit dus nog nergens aan vast.

Aflevermogelijkheden

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt:

● Lorem ipsum dolor

● Lorem ipsum dolor

Betaalmogelijkheden

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt:

● Lorem ipsum dolor

● Lorem ipsum dolor

F.A.Q

Hoe bestel ik online?

Op deze website bekijkt u al onze aanbiedingen en kunt u het modelaanbod personaliseren op basis van uw behoeften en als u wilt, kunt u dit specifieke model online bestellen. U personaliseert uw auto door de auto te configureren. Kies uw lakkleur, een motor of aandrijflijn, de interieurbekleding en maak de auto compleet met verschillende opties. U kunt de financiële kosten personaliseren door onder meer de looptijd, het aantal kilometers en eventueel de aanbetaling aan te passen naar uw wensen. Houd er rekening meer dat deze website alleen de mogelijkheid om uw auto online te bestellen via Citroën Private Lease, een product van Stellantis Financial Services N.V, de officiële financieringspartner van Citroën Nederland.

 

Er zijn echter ook andere financieringsmogelijkheden beschikbaar. Uw verkooppunt vertelt u graag meer over de mogelijkheden. Zodra u het aanbod heeft samengesteld naar uw behoeften, kunt u ervoor kiezen om uw nieuwe auto online te bestellen, de configuratie op te slaan of ondersteuning vragen aan onze klantenservice.

 

Wilt u online bestellen, dan heeft u enkele belangrijke gegevens nodig om het proces te voltooien. Zorg daarom dat u uw rijbewijs, bankgegevens en arbeidsovereenkomst bij de hand heeft. Deze informatie is vereist om de aanvraag te voltooien. Een online bestelling duurt tussen de 20-30 minuten. Wanneer u hulp nodig heeft, kunt u ons bellen, of benaderen via e-mail of chat.

 

Ik heb een vraag over online bestellen. Wie kan mij helpen?

Onze online klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00 bereikbaar en op zaterdag/zondag van 10:00 tot 16:00 uur. Bel ons via 0800 – 248 76 36 of via Live Chat. Natuurlijk kunt u ook terecht bij een van onze verkooppunten voor persoonlijke ondersteuning.

 

Welke financieringsmogelijkheden zijn online beschikbaar?

Private Lease is op dit moment de enige financieringsoptie die via de website beschikbaar is. Andere financieringsmogelijkheden zijn op dit moment alleen beschikbaar via ons netwerk van Citroën-verkooppunten.

 

Wat is Private Lease?

Citroën Private Lease is een financieringsvorm waarbij u geen aanbetaling doet en maandelijks een vast bedrag betaalt. In het maandelijkse leasebedrag zijn de volgende zaken verwerkt: afschrijving, rente, afleveringskosten, allriskverzekering, wegenbelasting, overlijdensrisicodekking, reparaties, onderhoud, schade, ruitbreuk, pechhulp inclusief vervangend vervoer en BTW.

Eigenlijk kunnen we beter uitleggen wat er niet onder valt. En dat zijn logische zaken: brandstof, opladen, boetes en bijvoorbeeld het wassen van de auto. De rest zit allemaal in het maandelijkse leasebedrag. Geen onverwachte kosten dus.

 

Ik heb momenteel een auto. Kan ik deze inruilen?

Als u momenteel een auto heeft, kunt u deze bij ons inruilen. Via de website kunnen wij een geschatte taxatie van uw auto geven, dit bedrag is alleen een indicatie. Ons netwerk van Citroën-verkooppunten helpt u vervolgens graag verder met de inruil van uw huidige auto en biedt u kosteloos een definitief taxatiebedrag na een inspectie van het voertuig.

 

Als ik een online bestelling plaats, hoelang duurt het dan voordat mijn nieuwe auto geleverd wordt?

 

Tijdens het bestelproces geven we u een indicatie van de levertijd. In sommige gevallen hebben we een bepaald model op voorraad dat snel geleverd kan worden. Heeft u snel een nieuwe auto nodig? Neem dan contact op met een van onze verkooppunten om te informeren welke voorraadmodellen snel leverbaar zijn.

 

Wat gebeurt er als ik mijn online bestelling wil wijzigen?

Als u een wijziging wilt maken in uw bestelling, neem dan contact op met ons Online Sales Support Team, op maandag t/m vrijdag beschikbaar van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag/zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur via 0800-2487636, per e-mail via citroenonlinesales@citroen.com of via Live Chat. Of neem rechtstreeks contact op met het door u geselecteerde Citroën-verkooppunt.

 

Hoe vind ik mijn dichtstbijzijnde Citroën-verkooppunt?

U vindt de contactgegevens van het dichtstbijzijnde Citroën-verkooppunt via de Online Store Locator. Of bekijk hier een volledig overzicht van alle verkooplocaties.

 

Wie levert mijn nieuwe voertuig?

Meer informatie hierover vindt u in de algemene voorwaarden van de Citroën Store, onderaan de pagina. Hierin wordt precies uitgelegd wie verantwoordelijk is voor de levering van uw nieuwe auto. De bestelling van uw auto wordt echter geplaatst bij het Citroën-verkooppunt van uw voorkeur.

 

Hoe gebruik ik mijn promotiecode?

Als u een promotiecode heeft, selecteert u in de Citroën Store eerst het model en de uitvoering waarin u geïnteresseerd bent en personaliseert deze naar uw smaak en wensen. Vervolgens gaat u naar de pagina Besteloverzicht door op Doorgaan te klikken. In het besteloverzicht ziet u een vak met het label ‘EEN PROMOTIECODE TOEVOEGEN’. Voer hier de code in die u heeft ontvangen en klik vervolgens op TOEPASSEN. Let op – per bestelling kan slechts één geldige promotiecode worden toegepast.

Reviews van klanten

Ontdek wat anderen vertellen over hun Ami Deel uw Citroën-foto's via social media met ons met de hashtag #CitroenFanPhoto en door @citroennederland te taggen.

Ontdek de Ami met een Citroën-ambassadeur

Ervaar en ontdek de Ami in detail met een eigenaar

Wie kunnen u meer vertellen over onze modellen dan onze ambassadeurs? Of u nu vragen heeft of de Ami wil proefrijden, deze ambassadeurs delen graag hun ervaringen met u achter het stuur van hun Ami.

Wacht dus niet langer en leer de Ami op een unieke manier kennen!

Word lid van onze community en meld u in een paar klikken aan als Citroën-ambassadeur

Rijdt u een Ami en bent u net zo enthousiast als ons? Sluit u dan aan bij de Citroën-community en word een van onze trotse ambassadeurs.  Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, kunt u direct uw passie voor Ami delen met en krijgt u exclusieve voordelen als: 

  • Deelname aan exclusieve Citroën-merkevenementen, 
  • Ontvang waardebonnen van bekende merken, 
  • Korting op geselecteerde producten in de Citroën Lifestyle Store.
Een uitgebreid pakket van diensten & accessoires

Verlengde garantie voor uw AMI

Verleng de fabrieksgarantie op het batterijpakket van uw AMI met MY AMI Care en profiteer van gratis onderhoud. Ontdek alle onderhouds- en servicecontracten en rijd 1 tot 5 jaar zorgeloos, afhankelijk van het pakket dat u kiest.

Stellantis-verzekering voor uw Ami

Ontdek onze speciale verzekeringspakketten, speciaal samengesteld voor Ami. Kies voor een WA-pakket of ga voor meer extra zekerheid met een all-risk-verzekering.

Verbind uw smartphone met uw Ami

Verbind uw Ami met de MyCitroën-app en krijg direct inzicht in de laadstatus, de resterende actieradius en wanneer de volgende onderhoudsbeurt moet plaatsvinden.  Of gebruik uw favoriete apps onderweg en bedien ze eenvoudig met uw stem, zonder uw blik van de weg af te wenden.

Ami Lifestyle-producten

Ontdek onze collectie miniatuurmodellen en accessoires van dit bijzondere model. Er zijn diverse elegante producten en accessoires verkrijgbaar van klassieke én moderne modellen zoals de Citroën Ami.

Accessoires voor het interieur & exterieur

Ontdek een groot assortiment accessoires speciaal ontworpen voor Ami. Van stickers voor het exterieur tot bodykits en tassenhaken voor het interieur. Alle producten zijn ontworpen om het comfort, de styling en de veiligheid aan boord van uw Ami te verbeteren.

Personaliseer uw Ami met stickers

Ontwerp uw eigen stickers, kentekenplaat of kies deze uit een Citroën-collectie die speciaal is samengesteld om uw Ami een persoonlijke touch te geven. Ontdek alle stylingaccessoires voor Ami, ontworpen in Frankrijk.

Officieel onderhoudsnetwerk

Vind de dichtstbijzijnde werkplaats voor uw Ami.

Ons team zit voor u klaar

Onze experts zitten klaar om u te helpen.
Veelgestelde vragen
Online bestellen
Kan ik de Ami alleen online bestellen?
Ja, de Ami is alleen online te bestellen op store.citroën.nl. Natuurlijk kunt u hem eerst bekijken en rijden bij een verkooppunt bij u in de buurt.
Hoe bestel ik online?
Meer informatie over de online bestelprocedure is te vinden in de Algemene Gebruiksvoorwaarden van de website en in de Algemene Verkoopwaarden die onderaan deze pagina te downloaden zijn.
Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn MyCitroën-account te activeren. Wat nu?
Als u geen bevestigingsmail hebt ontvangen, controleer dan eerst de spamfolder. Of neem gratis contact op met onze klantenservice via 0800 020 01 66.
Kan ik mijn Ami online samenstellen?
Online kunt u de Ami volledig naar wens samenstellen. Selecteer het model en selecteer daarna de gewenste accessoires.
Hoe word ik geïnformeerd over de status van mijn bestelling?
U wordt via e-mail op de hoogte gehouden van uw bestelling. Bovendien is de klantenservice altijd bereikbaar voor vragen en informatie via 0800 020 01 66.
Waar kan ik de details van mijn bestelling vinden?
De bestelgegevens vindt u terug in de e-mailbevestiging.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Hoe kom ik erachter of mijn bestelling juist is ontvangen?
Als u geen bestelbevestiging per mail hebt ontvangen, controleer dan eerst de spamfolder. Je kan ook contact opnemen met de klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 020 01 66.
Welke documenten heb ik nodig om online een bestelling te plaatsen?
Alle documenten die u nodig hebt om online een bestelling te plaatsen, staan omschreven in de orderbevestiging die u per e-mail ontvangt.
Waar vind ik de rekening van mijn bestelling?
Voor bestellingen waarvoor onmiddellijke betaling is vereist, ontvang je de factuur per e-mail zodra uw Ami is geleverd. Voor leaseaankopen ziet u in het contract het verschuldigde bedrag per maand, in het contract dat u na ondertekening per e-mail ontvangt. Bent u deze e-mail kwijt dan kunt u het contract opnieuw opvragen door een e-mail te sturen naar de klantenservice van Stellantis Financial Services of ga naar MyFinance in je MyCitroën-account.
Waar vind ik de Algemene Verkoopvoorwaarden?
De Algemene Verkoopvoorwaarden zijn onderaan deze pagina te downloaden.
Betaling
Hoe betaal ik voor een online bestelling waar ik direct een betaling voor moet voldoen?
Alle informatie met betrekking tot de betalingsvoorwaarden op het moment van bestellen, vindt u terug in de Algemene Verkoopvoorwaarden. Dit document is onderaan deze pagina te downloaden.
Moet ik een bedrag betalen om de Ami online te bestellen?
Nee, er is geen aanbetaling nodig om online uw Ami te bestellen.
Hoe betaal ik het restbedrag van mijn online bestelling?
Het restbedrag dient betaald te worden via een bankoverschrijving. De betaalgegevens, zoals het bedrag, de betalingsomschrijving, en onze rekeninggegevens, ontvangt u in de bevestigingsmail van uw bestelling.
Welke financiële oplossingen zijn beschikbaar om de Ami te bestellen?
De Ami kan betaald worden via een bankoverschrijving of door online een aanvraag voor Private Lease te doen. Met Private Lease kiest u voor een bepaalde looptijd, het jaarlijks aantal kilometers voor een vast maandelijks bedrag per maand. Alle kosten voor autorijden zijn inbegrepen in dit bedrag, zoals onderhoud, wegenbelasting en verzekeringen. Het enige dat u zelf betaalt, zijn de kosten voor tanken/laden. Aan het einde van de afgesproken looptijd levert u de auto in bij uw verkooppunt. Meer informatie over Private Lease is hier te vinden.
Welke partij verzorgt de financiering?
Stellantis Financial Services is onze financiële partner.
Aflevering
Kan ik mijn nieuwe Ami overal laten afleveren?

U kunt de Ami laten afleveren bij:

  • Bij een verkooppunt uit het Citroën-verkoopnetwerk (kosteloos). Een overzicht van al onze verkooppunten vindt u in onze locator.
  • Aan huis - mits uw woonadres zich op minder dan 100km van het verkooppunt bevindt.
Is betaalde levering de enige beschikbare afleveroptie?
Wanneer u uw Ami online bestelt, wordt deze gratis afgeleverd bij het door uw geselecteerde verkooppunt. Het dichtstbijzijnde Citroën-verkooppunt vind u via onze locator.
Wanneer hoor ik wanneer de auto wordt geleverd?
Om de aflevering te regelen, is het noodzakelijk dat: - Alle vereiste betalingen voor de aflevering zijn voldaan, - Stellantis Financial Services akkoord is met de financieringsaanvraag (als van toepassing) Vervolgens wordt contact met uw opgenomen om het aflevermoment te plannen.
Moet ik nog iets laten zien op het moment van aflevering?
Alle documenten die vereist zijn tijdens de aflevering staan beschreven in de orderbevestiging die u per e-mail hebt ontvangen.
Annulering en herroeping
Kan ik mijn bestelling waarvoor directe betaling vereist is nog annuleren voor aflevering?
Kan ik mijn bestelling waarvoor directe betaling vereist is nog annuleren voor aflevering? onmiddellijke betaling vereist is, is het mogelijk om de bestelling op elk moment vóór de aflevering te annuleren. Voor meer informatie over de herroepingsvoorwaarden verwijzen wij naar artikel 7 - ANNULERING in de Algemene Verkoopvoorwaarden onderaan deze pagina. Wordt de bestelling geannuleerd vóórdat het voertuig geleverd is, dan wordt het bedrag dat reeds betaald is terugbetaald.
Kan ik mijn bestelling annuleren nadat mijn voertuig geleverd is?
Voor aankopen die contant worden betaald, geldt 14 dagen bedenktijd na levering van het voertuig. Voor meer informatie over de herroepingsvoorwaarden verwijzen wij naar artikel 8 - HERROEPINGSRECHT VAN DE KLANT van de Algemene Verkoopvoorwaarden die onderaan deze pagina te downloaden zijn.
Als ik mijn aankoop herroep na de levering van het voertuig, krijg ik dan mijn geld terug?
Voor verkopen waarvoor onmiddellijke betaling vereist is, geldt 14 dagen bedenktijd na de levering van het voertuig (herroepingsrecht). U wordt terugbetaald volgens de voorwaarden die zijn bepaald in artikel 8 - HERROEPINGSRECHT VAN DE KLANT van de Algemene Verkoopvoorwaarden die onderaan deze pagina te downloaden zijn.
Product
Kan ik een proefrit maken in de Ami?
Binnenkort is het mogelijk om een proefrit te maken in de Ami bij een Citroën-verkooppunt bij u in de buurt. Vindt uw dichtstbijzijnde verkooppunt via de locator.
Heb ik een rijbewijs of speciale training nodig om met de Ami te rijden?
U mag de Ami besturen vanaf een leeftijd van 16 jaar en indien u in het bezit bent van een AM-rijbewijs of een ander rijbewijs.
Waar mag ik rijden met de Ami?
De Ami is een brommobiel waarmee u op de openbare weg mag rijden. Alleen auto- en snelwegen zijn uitgesloten.
Hoe rijd ik met de Ami? Wat voor soort transmissie heeft de Ami?
De Ami is uitgerust met een eenvoudige automatische transmissie met 3 standen: vooruit, neutraal om te parkeren en een achteruit. De 3 bedieningsknoppen vindt u onder de smartphonehouder. Je bestuurt de Ami met je rechtervoet en slechts twee pedalen: het rem- en gaspedaal.
Wat is het onderhoudsschema voor de Ami en waar kan ik hem laten onderhouden?
Citroën raadt aan om iedere 2 jaar een onderhoudsbeurt uit te voeren. De Ami is gemakkelijk te onderhouden. Via MyCitroën vindt u de handleiding voor service en onderhoud. Zoals voor ieder voertuig is er ook voor de Ami een onderhoudsplan opgesteld om een langdurige en veilige werking te garanderen. Dit onderhoudsplan ontvangt u bij aflevering en is daarnaast terug te vinden via MyCitroën.  Verder kunt u met uw Ami overal terecht in het Citroën-onderhoudsnetwerk. Alle erkende Citroën-reparateurs en werkplaatsen vind je terug in de MyCitroën-app en zijn te vinden via de locator. Voor de meeste erkende reparateurs is het mogelijk om via de app een ondershoudsbeurt in te plannen.
Hoe lang krijg ik fabrieksgarantie op mijn Ami?
2 jaar, onafhankelijk van het aantal gereden kilometers. Het batterijpakket heeft 3 jaar garantie of 40.000 km (wat het eerst komt).
Wanneer moet ik mijn Ami APK laten keuren?
Zoals alle voertuigen waarvoor geen rijbewijs vereist is, is de Ami vrijgesteld van de APK.
Hoe veilig is de AMI?
Dankzij het stabiele rijgedrag en de maximumsnelheid van 45 km/u is de Ami veilig en eenvoudig te besturen. De Ami is stabiel en omhult u en uw passagier, wat veiliger is dan bv. een scooter, brommer of motor. De hoge zitpositie (op dezelfde hoogte als andere voertuigen) en het grote glasoppervlak zorgen voor uitstekend zicht rondom. Daarnaast is de Ami voorzien van driepuntsgordels (waar slechts tweepuntsgordels vereist zijn). Het stalen buizenframe biedt veel stijfheid en beschermt passagiers in het geval van een ongeluk, waardoor het voertuig bestand is tegen een ongeval bij hoge snelheid. Bovendien bevindt het batterijpakket zich onder de stoelen in een beveiligd compartiment, waardoor brandgevaar wordt voorkomen.
Kan ik een kinderstoel in de Ami plaatsen of mijn kind meenemen in de passagiersstoel?
Als het kind jonger is dan 12 jaar (of kleiner dan 1.50 m) moet het plaatsnemen in een goedgekeurd kinderzitje of een kinderstoel. Baby's dienen vervoerd te worden in een goedgekeurd zitje met het gezicht naar achteren gericht. LET OP: De Ami is niet uitgerust met een ISOFIX-aansluiting.
Mag ik de grens over of een veerboot nemen?
Ja, de Ami mag in het buitenland rijden. Wel dient u rekening te houden met regels en wetgeving voor brommobielen van het desbetreffende land. De landen waarvoor de fabrieksgarantie geldt vind je terug in de Algemene Verkoopvoorwaarden. De Ami mag ook een veerboot op. Controleer wel vooraf welke regels en voorschriften het desbetreffende vervoersbedrijf stelt aan (elektrische) voertuigen.
Kan ik een dakkoffer plaatsen, slepen of gesleept worden?

De Ami kan niet slepen of worden weggesleept, tenzij het voertuig op een trailer wordt geplaatst. Voor de Ami is bovendien ook geen trekhaak of dakkoffer beschikbaar.

 

Wat voor batterijpakket heeft mijn Ami en hoe laad ik hem op?
De Ami is uitgerust met een lithium-ion batterijpakket dat onder de vloer is geplaatst. Het vermogen van het batterijpakket bedraagt 5.4 kWh (de motor heeft een vermogen van 6 kW - en piekt op 9 kWh tijdens de acceleratie). De maximale actieradius bedraagt 75 km in de gecombineerde WMTC-cyclus. In de Ami ervaar je dezelfde voordelen als andere elektrische voertuigen: een snelle, soepele acceleratie, geen CO2-uitstoot en rijden in stilte.  Uw Ami is in minder dan 4 uur 100% opgeladen. Opladen gaat eenvoudig via een 220V-stopcontact, net als je smartphone!   Bovendien houdt de intelligente lithium-ionbatterijtechnologie het batterijniveau op peil, ook wanneer je langere tijd niet rijdt.
Wat is de verwachte levensduur van het batterijpakket van de Ami?
En hoelang krijg ik garantie? Het batterijpakket wordt geleverd met 3 jaar/40.000 kilometer garantie. Onder normale gebruiksomstandigheden bedraagt de batterijcapaciteit na 8 jaar nog minstens 70% van de originele capaciteit.
Heb ik recht op overheidssubsidie (in 2024)?
Nee, de auto moet tussen de €12.000 en €45.000 kosten en verder kunnen rijden dan 120 kilometer om voor de overheidssubsidie voor elektrische voertuigen in aanmerking te komen.
Kan ik gebruikmaken van de klantenservice?
U kunt kosteloos contact opnemen met de klantenservice via 0800 020 01 66. Dit nummer is bereikbaar vanuit de meeste Europese landen*, 24 uur per dag en 7 dagen per week.   *Houd rekening met eventuele extra kosten van uw provider als je belt vanuit het buitenland.
Regelt Citroën de voertuigregistratie van mijn Ami?
En zijn hier kosten aan verbonden? Er worden geen extra kosten gerekend om het voertuig in te schrijven.
Ik wil zelf de registratie van mijn voertuig regelen; is dat mogelijk?
Nee, wij verzorgen de registratie van uw voertuig. Maar geen zorgen, we verzekeren u dat alles goed wordt geregeld.
Kan ik mijn AMI in het buitenland registreren?

Nee, voertuigen die in Nederland worden geregistreerd, kunnen niet in het buitenland worden ingeschreven.

 

Vanaf welk moment moet mijn voertuig verzekerd zijn?
Het voertuig dient verzekerd te zijn vanaf het moment dat u ermee de openbare weg opgaat.
Bieden jullie verzekeringen aan voor mijn Ami?
Citroën biedt optioneel een verzekering aan voor uw Ami via Stellantis Verzekeringen. Bekijk hier meer informatie over de mogelijkheden. Kiest u voor Private Lease, dan zijn alle verzekeringen voor uw voertuig inbegrepen in het maandelijkse leasebedrag.
Krijg ik ondersteuning wanneer de batterij van mijn Ami defect gaat?
Wanneer u uw Ami bestelt, kunt u kiezen voor het optionele Complete Care Plus-pakket van Citroën. Deze service dekt pechhulp wanneer uw voertuig stil komt te staan bij een volledig lege of defecte accu.

Houd mij op de hoogte van de nieuwe Ami

Schrijf vrijblijvend in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.